Marketing društveno odgovornog poduzeća- 4.radionica

marketing društveno odgovornog poduzeća

Marketing društveno odgovornog poduzeća specifičan je oblik marketinga. Razlikuje se u tome što je samo društveno odgovorno poduzeće još uvijek manje poznat oblik poslovanja. Kanali komunikacije i marketinški alati se razlikuju u odnosu na marketing nekog drugog/klasičnog poduzeća.

U samom uvodu radionice dotaknuli smo se definicije marketinga koja najčešće glasi:

Proces planiranja i provođenja stvaranja ideja, proizvoda i usluga, određivanja njihovih cijena, promocije i distribucije kako bi se obavila razmjena koja zadovoljava ciljeve pojedinaca i organizacija.

Marketing društveno odgovornog poduzeća: 4. radionica projekta

Marketinška koncepcija ili filozofija je specifičan način razmišljanja i djelovanja na kojem se zasniva poslovna politika nekog poduzeća. Poduzeće koje je prihvatilo marketinške koncepte usmjereno je na potrošače/publiku te neprekidno istražuje i prilagođava svoje proizvode i usluge po njihovim željama i ciljevima. Postoje tri faze u marketingu, a one su:

  • analiziranje tržišnih prilika, istraživanje i izbor ciljanih publika
  • kreiranje marketinške strategije i plana marketinških aktivnosti
  • organiziranje, primjena i kontrola

Marketing društveno odgovornog poduzeća: 6 vrsta

Društveno odgovorno poduzeće često ima dva izazova vezana za marketinške aktivnosti: nedostatak informiranosti i skepticizam javnosti o pravim motivima.

Takvo poduzeće može koristiti jednu ili više vrsta marketinga za svoju ciljanu publiku, a one su:

  1. Korporativno promoviranje društvenih ciljeva kroz volonterske i druge aktivnosti
  2. Marketing povezan s društvenim ciljem (uzajamna korist)
  3. Korporativni društveni marketing
  4. Korporativna filantropija
  5. Društveno koristan rad
  6. Društveno odgovorna poslovna praksa

Sve navedene vrste marketinga imaju jednu bitnu stavku koja je ključna za svaku od njih- interni marketing među zaposlenicima. Često zvuči kao upravljanje ljudskim potencijalima, no ovdje mislimo na razgovor i poticanje zaposlenika o važnosti društveno korisnih aktivnosti. Takvo okruženje kasnije se pretače na svaku od navedenih vrsta marketinga. Doseg i efekt koje marketing u društveno odgovornom poduzeću ima ne utječu samo na poduzeće, nego na njene ciljanje publike i društvo u cjelini.

Aktivnosti našeg poduzeća možete pratiti i na našoj Facebook stranici ili na webu.